• دوشنبه ۲۷ خرداد ماه، ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 983-7590-5
  • خبرنگار : 68002
  • منبع خبر : گزارش

معرفی توانمندی های صنعتگران کردستانی در نمایشگاه "رونق تولید"

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان از افتتاح نمایشگاه «رونق تولید» با حضور 110 تولید کننده داخلی، به منظور معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان کردستان در محل نمایشگاه‌های دائمی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، احمد خسروی امروز(27 خردادماه) در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه طی سال گذشته به دلیل تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، کمترین تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی را در سطح استان داشتیم اظهار کرد: حفظ وضعیت موجود صنعت استان از اولویت های شهرک های صنعتی کردستان است و باید این روند حمایتی، طی سال های آینده نیز ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه رونق تولید، ارتباط مستقیمی با فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی دارد افزود: تحریم های ناعادلانه و مشکلات معیشتی سال گذشته، موجب پمپاژ نوعی بی اعتمادی و بدبینی بین مردم نسبت به رونق تولید شد. اما خوشبختانه علی رغم وجود مشکلات عدیده و عدم وجود زیرساخت های بخش صنعت در استان، 6 درصد کل فروش زمین های شهرک های صنعتی طی سال گذشته اتفاق افتاد که امری خوش بین کننده و امری نادر طی عمر 25 ساله این شهرک صنعتی است.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، با تاکید بر اینکه کردستان در حوزه صنعت، استان ضعیفی است و نیازمند کمک و حمایت بیشتر کشوری است بیان کرد: پیمانکاران در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت ها و ارز، رغبت کمتری برای انجام کار در سطح استان داشتند، که با  حمایت ها و اقدامات صورت گرفته توانستیم 53 پیمانکار را انتخاب کنیم و به جامعه متخصصین مورد هدف خود برسیم.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی به معنی آماده کردن بازار و مردم است و این قضیه برای حمایت بیشتر باید اجتماعی شود، ادامه داد: در بازار علمی امروز تکنولوژی جدید مورد نیاز بازاراست و تولید باید از بازار شروع شود که در این زمینه تولید کننده باید نیاز بازار را شناسایی کند.

خسروی تاکید کرد: امسال با توجه به شعار سال، مبنی بر رونق تولید، تولید کننده باید بتواند خود را مطرح کند.

وی از برپایی اولین نمایشگاه رونق تولید برای معرفی توانمندی های صنایع کوچک و متوسط در استان خبرداد و گفت: برپایی نمایشگاه در این راستا به معنی  بازاریابی و آماده کردن مشتری است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی پتانسیل های تولید و فناوری استان کردستان است، همچنین تولید کنندگان می توانند در این نمایشگاه نیاز بازار را شناسایی کرده و قدرت کیفیت کالای خود را نیز به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه صنعتگران کردستانی به کیفیت اهمیت زیادی می دهند و این به نوعی فرهنگ بین مردم کردستان تبدیل شده است افزود: کردستان جایگاه صنعتی ضعیفی دارد، اما به لحاظ صنعتگر، استعدادهای زیاد و صنعتگران قوی در سطح کشور دارد که محصولات خود را با کیفیت بسیار مطلوبی به بازار ارائه می کنند.

خسروی، اعتمادسازی و خودباوری به تولیدات داخلی بین مردم را یکی از نکات اساسی برای رونق تولید دانست و عنوان کرد: امیدواریم تولیدکنندگان با حضور در این نمایشگاه و معرفی کالای با کیفیت خود این خودباوری را به جامعه تزریق کنند.

وی با اشاره به دعوت از هیأت خارجی از کشور عراق برای حضور و بازدید در این نمایشگاه به منظور معرفی تولیدکنندگان استان در کشور عراق افزود: امیدواریم این نمایشگاه بتواند تأثیرات فرهنگی خود را بر مردم بگذارد و معرف خوبی برای تولیدکنندگان استان کردستان باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان بیان کرد: نمایشگاه «رونق تولید استان کردستان» با حضور 110 تولید کننده داخلی و در 83 غرفه از 27 تا 31 خردادماه در محل نمایشگاه های دائمی استان کردستان برپا شده است.

وی اعلام کرد: به منظور کاهش بار ترافیکی و رفاه حال بازدیدکنندگان این نمایشگاه از ساعت 15 تا 22 شب در سطح استان دایر می باشد.

خسروی، به بخش مسابقه این نمایشگاه در دو حوزه ارائه ایده و عکاسی یادآور شد: در پنج روز نمایشگاه هر روز دو نفر در بخش عکس و دو نفر در بخش ایده به عنوان برتر معرفی شده و در روز پایانی نمایشگاه مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی به برگزاری کلاس های مشتری مداری، غرفه چینی و فروشگاه چینی در حاشیه این نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: این کلاس های آموزشی به منظور بالابردن توانایی تولیدکنندگان در جذب مشتری و مشتری مداری و تشویق مصرف کنندگان برای خرید کالای ایرانی برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان یکی از مشکلات استان کردستان آماده نکردن و عدم فرهنگ سازی لازم بین مردم برای پذیرش فضای صنعتی دانست و یادآور شد: اگر ما بخواهیم که یک بخش کشاورزی پیشرفته و یا گردشگری موفق و استفاده بیشتر از معادن داشته باشیم باید به بخش صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: