• شنبه ۱۹ آبان ماه، ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 978-4590-5
  • خبرنگار : 68026
  • منبع خبر : گزارش

چرا مایکروسافت با وجود علاقه‌ی طرفدارانش، گوشی هوشمند ویندوزی تولید نمی‌کند

باوجود درخواست‌های بسیارِ علاقه‌مندان گوشی‌های ویندوزی، مایکروسافت پس از عرضه‌ی لومیا ۶۵۰ به‌کلی تولید گوشی هوشمند ویندوزی را به فراموشی سپرده است .

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، به نقل سایت زومینت، از ورود رسمی مایکروسافت به حوزه‌ی موبایل چند سالی می‌گذرد، رابط‌ کاربری مدرن و متفاوت گوشی‌های ویندوزی در کنار بهینگی بسیار بالای آن‌ها برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها با حداقل سخت‌افزار ممکن، باعث شد تا مایکروسافت با ویندوزفون ۸ بتواند نزدیک به ۸ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به‌خود اختصاص دهد .

تغییر سیاست‌های مدیریتی و فرهنگ‌ سازمانی مایکروسافت در کنار نقطه‌نظرات متفاوت مدیر جدید هندی‌تبار ردموندی‌ها باعث شد تا کسب‌ و ‌کار موبایل این شرکت اندک ‌اندک به‌حاشیه رانده شود، در این میان، ورود نسخه‌ی جدید ویندوزفون با نام ویندوز ۱۰ موبایل و پسرفت محسوس این سیستم‌ عامل در زمینه‌ی عملکرد و بهینگی نسبت به نسخه‌های پیشین، موجب شد تا موج نارضایتی کاربران به‌ طرز افسار گسیخته‌ای افزایش پیدا کند .

اکنون در انتهای سال ۲۰۱۸ میلادی قرار داریم و از تاریخ عرضه‌ی آخرین گوشی ویندوزی مایکروسافت، بیش از ۲ سال زمان می‌گذرد؛ با این اوصاف و با وجود تمامی کاستی‌های پلتفرم موبایل ردموندی‌ها، هنوز بسیاری از کاربران تمایل خود را به عرضه‌ی مدل‌های جدید گوشی‌های ویندوزی از جانب مایکروسافت نشان می‌دهند.

سؤال اینجاست که اهالی این شرکت چگونه با وجود درخواست‌های مکرر کاربران گوشی‌های ویندوزی، پلتفرم موبایل خود را به ‌کلی در طول ۲ سال گذشته کنار گذاشته‌اند؟

دلیل موفقیت یک پلتفرم موبایل

ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت یکی از مخالفان اصلی در خرید نوکیا به‌شمار می‌آید، تاحدودی ارزیابی درستی از بازار سنتی‌ گوشی‌های هوشمند و فراهم ‌نبودن بستر برای عرض ‌اندام یک پلتفرم دیگر انجام داده بود؛ البته او بعدها در مصاحبه‌ای که انجام داد، اظهارنظر پیشین خود را تصحیح کرد و درباره‌ی گوشی هوشمندی سخن گفت که فراتر از مرزهای موجود گام بردارد. وجود چنین دستگاه پیشگامانه‌ای که بتواند در فرم‌فکتور گوشی‌های همراه، توانایی به‌مراتب بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد، قطعاً مورد استقبال کاربران، توسعه‌دهندگان و بازار قرار خواهد گرفت؛ از این رو، بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که نادلا با بیان این جمله، به‌نوعی ساخت چنین دستگاهی را توسط مایکروسافت تأیید کرده است .

ساختار فعلی پلتفرم ۱۱ ساله موبایل بر مبنای اکوسیستم اپلیکیشن‌ها، جامعه‌ی پویا توسعه‌دهندگان، رابطه با اپراتور‌ها و شرکای سخت‌افزاری بنا نهاده شده است. در حالی که موارد فوق تنها برای اندروید صدق می‌کند، در آن سو، اپل به‌ واسطه‌ی ساخت مستقیم دستگاهایش توسط مهندسینش، بُعد سخت‌افزار و نرم‌افزار را کاملا تحت نظارت خود دارد .

از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی، مایکروسافت برای تطبیق پلتفرم موبایل خود در این چارچوب تلاش کرد؛ اما در انتها چیزی جز شکست عاید آن‌ها نشد. با این حال، به‌نظر می‌رسد که دلیل شکست ردموندی‌ها، مرگ گوشی‌های هوشمند و پایان عصر آن‌ها در آینده‌ی نزدیک باشد .

مایکروسافت چه باید بکند؟

مایکروسافت باید کاملاً از بازاریابی گوشی محوز سرفیس اندرومدا اجتناب کند. ردموندی‌ها باید این دستگاه را به‌ عنوان یک رایانه‌ی جیبی از برند سرفیس معرفی کنند که نمایانگر قدرت xCloud  و Windows Ink باشد. در صورت تحقق چنین امری، قطعاً با یک دسته‌بندی جدید در رایانه‌های مواجه خواهیم شد.

تمرکز بخش نرم‌افزار روی نسخه‌ی جدید ویندوز موسوم به Core OS ، توانایی یک رایانه‌ی ویندوزی کنونی نظیر گیمینگ را باید در دسترس کاربران قرار دهد. افزون بر این، پشتیبانی مایکروسافت از شرکای سخت‌افزاری نیز بخش عمده‌ای از مؤفقیت سرفیس اندرومدا را تضمین خواهد کرد .

بنابراین، برای عرضه‌ی گوشی‌هوشمند توسط مایکروسافت انتظار نکشید؛ زیرا اهالی این شرکت چنین قصدی را نخواهند داشت.  


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: