• چهارشنبه ۲۰ دی ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9610-5590-5
  • خبرنگار : 68002
  • منبع خبر : گزارش

سمینار تخصصی نوانگار ویژه روابط عمومی های استان کردستان برگزار شد

سمینار تخصصی نوانگار ویژه روابط عمومی های استان کردستان برگزار شد

سمینار تخصصی نوانگار ویژه روابط عمومی ها، امروز چهارشنبه 20 دی ماه با همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان و همکاری اداره کل روابط عمومی استانداری، با حضور محمد آغاسی، رییس مرکز افکار سنجی دانشجویان جهاددانشگاهی(ایسپا) و با هدف معرفی بیشتر ظرفیت های این مرکز و ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با روابط عمومی های استان برگزار شد .

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، هیرش رضایی، مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان در  سمینار تخصصی نوانگار ویژه روابط عمومی ها، با اشاره به گفتمانی که به‌عنوان دولت و ملت در فضای سیاسی و اجتماعی کشور مطرح است بیان کرد: روابط عمومی‌ها در این زمینه باید به‌عنوان یک لایه کاملاً انعطاف‌پذیر بین دولت و ملت عمل کرده و برای عملکرد بهینه در این حوزه باید اشرافیت کامل بر مسائل روز داشته باشند.

وی با بیان این نکته که افکار عمومی یک جریان سیار است، اما ما گاهی در یک ذهن بسته قرار داریم و به‌عنوان یک بیگانه برخورد می‌کنیم گفت: متأسفانه مشکلات زیادی در حوزه روابط عمومی‌ها وجود دارد که باید رفع و تقویت شود.

رضایی در پایان با اشاره به نقش و اهمیت مهم افکار سنجی در عملکرد روابط عمومی‌ها خاطرنشان کرد: امید است، بتوانیم با برگزاری و تداوم چنین برنامه‌هایی گام‌های خوبی در این زمینه برداریم .

چیا سهراب نژاد، رییس جهاددانشگاهی کردستان، نیز در این سمینار با تاکید بر اینکه رسالت اصلی جهاددانشگاهی بر مبنای پژوهش است بیان کرد: روابط عمومی ها باید سعی کنند ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان را در مباحث پژوهشی به نحو مطلوب به ادارات خود معرفی کرده و از خدمات آن بهره ببرند.

وی بخش های انتشارات، خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و مرکز افکار سنجی را از مهمترین زیرمجموعه های حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی اعلام و خاطرنشان کرد: مرکز ایسپای جهاددانشگاهی با داشتن نیروهای متخصص می تواند در زمینه افکار سنجی خدمات مطلوبی به ادارات استان کردستان ارائه دهد.

سرپرست معاونت ارتباطات ايسپا در این نشست تخصصی با اشاره به مفهوم روابط عمومی دانش پایه افزود: برای تحقق مفهوم روابط عمومی دانش پایه باید هم بتوان در سازمان تولید دانش کرد و هم زمینه استفاده از این دانش را در سطح سازمان فراهم کنیم.

شیرعلی با اشاره به اینکه روابط عمومی باید نوآوری و خلاقیت داشته باشد، بیان کرد: نوآوری به معنای تولید ایده و فکر است، در این راستا نگاه ما به روابط عمومی دانش محور بودن، علمی و تولید ایده و فکر است.

وی اعلام کرد: برای داشتن یک روابط عمومی دانش محور باید به یکی سری الزامات و ابزارها به عنوان پیش نیاز کار روابط عمومی به عنوان بازوی ارتباطی و خدماتی سازمان توجه کرد که درصورت عدم این کار نمی‌توانیم یک روابط عمومی تصمیم گیرنده، تصمیم ساز و تولیدکننده ایده و فکر داشته باشیم.

سرپرست معاونت ارتباطات ايسپا بیان کرد: یکی از ابزارهای رسیدن به روابط عمومی دانش پایه توجه به افکار عمومی و سنجش مستمر آن است، در واقع سازمان همواره در معرض داوری و مقایسه افکار عمومی بوده که در این راستا روابط عمومی برای ادامه حیات سازمان خود باید به این افکار عمومی، نظر ذی‌نفعان و مشتریان توجه کند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: