سرپرست معاونت ارتباطات ايسپا گفت: برای تحقق حکمرانی سازمان باید یک باز
تعریف از مفهوم روابط عمومی در سازمان صورت
گیرد یعنی روابط عمومی مبتنی بر دانایی یکی از مؤلفههای مهم رسیدن سازمان به توسعه
و حاکمیت است.
به
گزارش ایسنا، منطقه کردستان، ابراهيم شيرعلي، سرپرست معاونت
ارتباطات ايسپا در سمینار تخصصی نوانگار که با محوریت نظرسنجی و روابط عمومی برتر امروز،
20 دی ماه در سالن بهزیستی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای تحقق حکمرانی سازمان
باید یک باز تعریف از مفهوم روابط عمومی در سازمان صورت گیرد یعنی روابط عمومی مبتنی بر
دانایی یکی از مؤلفههای مهم رسیدن سازمان به توسعه و حاکمیت آن است.
وی
با اشاره به مفهوم روابط عمومی دانش پایه افزود: برای تحقق مفهوم روابط عمومی دانش
پایه باید هم بتوان در سازمان تولید دانش کرده و هم زمینه استفاده از این دانش را
در سطح سازمان فراهم کنیم.
شیرعلی
با اشاره به اینکه روابط عمومی باید نوآوری و خلاقیت داشته باشد، بیان کرد: نوآوری
به معنای تولید ایده و فکر است، در این راستا نگاه ما به روابط عمومی دانش محور
بودن، علمی و تولید ایده و فکر است.
وی
اعلام کرد: برای داشتن یک روابط عمومی دانش محور باید به یکی سری الزامات و
ابزارها به عنوان پیش نیاز کار روابط عمومی به عنوان بازوی ارتباطی و خدماتی سازمان
توجه کرد که درصورت عدم این کار نمیتوانیم یک روابط عمومی تصمیم گیرنده، تصمیم
ساز و تولیدکننده ایده و فکر داشته باشیم.
سرپرست
معاونت ارتباطات ايسپا بیان کرد: یکی از ابزارهای رسیدن به روابط عمومی دانش پایه توجه
به افکار عمومی و سنجش مستمر آن است، در واقع سازمان همواره در معرض داوری و
مقایسه افکار عمومی بوده که در این راستا روابط عمومی برای ادامه حیات سازمان خود باید
به این افکار عمومی، نظر ذینفعان و مشتریان توجه کند.
وی
با تأکید بر لزوم انجام افکارسنجی مخاطبان برای رضایت از خدمات سازمان عنوان کرد: اثربخشی بیشتر مداخلات توسعهای،
ارزیابی تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مداخلات توسعهای، سنجش میزان رضایت
مشتریان و کارکنان سازمان، نیازسنجی از کارکنان و مشتریان و ذی نفعان، از
کاربردهای نظرسنجی در سازمان است.
شیرعلی،
عدم اعتقاد مسئولان و مدیران به نظر سنجی و یافته های پژوهشی و انتشار و ترویج آن،
ایرادات روشی به ویژه در بحث نمونه گیری، خطا و سوگیری در تحلیل نظرسنجیها را از
موانع و مشکلات اجرای نظرسنجی عنوان کرد.
وی
با اشاره به خروجی و پیامدهای نظرسنجی در سازمان یادآور شد: سیاستگذاری و برنامهریزی
مبتنی برآمار و شواهد، شرکت دادن و سهیم کردن شهروندان، ذی نفعان و مشتریان تصمیمگیریها، افزایش بهرهوری و ارتقای کارایی در سازمان، جلوگیری از تصمیمات خلقالساعه و احساسی در سازمان، استقرار مدیریت دموکراتیک و مشا
رکتی در سازمان و تحقق
حکمرانی خوب سازمانی از پیامدهای نظرسنجی
در سازمان است.